پرسش های متداول

  • بازیابی رمز عبور ( Password ) در صورت فراموش کردن آن چگونه است؟

    به کتابدار بخش امانت مراجعه كنيد.
  • 2- آيا امكان استفاده از سيستم امانت كتابخانه در خارج از دانشگاه وجود دارد؟


    بلی، از طریق آدرس اینترنتی دانشگاه و مراجعه به صفحه کتابخانه می توان از خدمات تحت وب نرم افزار کتابخانه از قبیل تمدید، رزرو غیر حضوری و جستجوی اینترنتی استفاده نمود. برای این کار لازم است رمز عبور خود را از بخش امانت کتابخانه دریافت نمایید.
  • 3- آيا امكان تغيير كلمه عبور (Password) وجود دارد؟

    بلي٬ پس از وارد شدن به نرم افزار کتابخانه ( سیمرغ ) با انتخاب گزینه سرویس های امانت و وارد کردن شناسه و رمز عبورخود، به ترتيب گزينه هاي زير را انتخاب کنيد:
    - تغییر کلمه عبور
    - وارد نمودن كلمه عبور جديد
  • 4- آيا در محل كتابخانه امكان جستجو و رزور و تمديد كتاب به صورت رايانه اي ممكن است؟

    بله ، در لابی کتابخانه تعدادی کامپیوتر قرار دارد که کلیه خدمات کتابخانه ای را می توانید از طریق آنها انجام دهید.
  • 5- تعداد و مدت زماني كه مي توان كتاب را به امانت برد چقدر است؟

    هر دانشجوي مقطع كارشناسی 3 كتاب به مدت دو هفته و هر دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد 5 کتاب به مدت سه هفته می توانند در اختيار داشته باشند. همچنین امکان استفاده از سرویس مطالعه به صورت 2 نسخه کتاب ( جهت استفاده در کتابخانه ) نیز وجود دارد. تعداد کتب امانی برای کارکنان 3 نسخه به مدت یک ماه و برای اعضای محترم هیات علمی 5 نسخه به مدت 2 ماه است.
  • 6- میزان جریمه تأخیر در بازگشت کتاب چقدر است؟

    در صورتي كه امانت‌گيرنده در زمان تعيين‌شده از سوي كتابخانه، كتاب يا كتابهايي را كه امانت گرفته است مسترد ننمايد، مشمول جريمه ديركرد خواهد شد.
    1.جريمه تاخیر در بازگشت كتب امانی، به ازاي هر روز مبلغ (2000 ریال) براي کلیه اعضا.
    2.جريمه ديرکرد کتبی که به صورت «مطالعه در محل» در اختیار اعضا قرار می گیرد، به ازای هر ساعت تاخیر 1000 ریال برای کلیه اعضا.
    تبصـره 1. بديهي است تا زمان داشتن بدهي کتاب،‌ فايل امانت گيرنده بسته خواهد بود.
    تبصـره 2. تاسقف حداکثر 10000ريال بدهي مالي به کتابخانه، بدون داشتن بدهي کتاب به کتابخانه، اعضا مي توانند از کتابخانه کتاب امانت بگيرند.
  • 7- صندوق بازگشت كتاب ( return box ) چيست؟

    صندوق بازگشت کتاب در محل موردی کتابخانه قرار داده شده است و اعضا می توانند کتاب های بازگشتی خود را در ساعاتی که بخش امانات کتابخانه تعطیل است در این صندوق بیاندازند و کتابدار در ابتدای هر روز کاری اقدام به بازگشایی صندوق می نماید.
  • 8- چرا امكان پرداخت جريمه به صورت نقدي دركتابخانه وجود ندارد؟

    بر اساس آئین نامه کتابخانه های کشور به منظور جلوگیری از هر گونه اشتباهات احتمالی کلیه موارد پرداخت جریمه باید از طریق سیستم بانکی انجام پذیرد.
  • 9- چگونه اعضا مي توانند كتابهاي در امانت خود را مشاهده نمایند؟

    با استفاده از گزینه «جستجوی منابع کتابخانه» در سایت کتابخانه و انتخاب آیکون سرویس های امانت ، نام کاربری (شماره دانشجویی) و کلمه عبور خود را وارد نموده و پس از انتخاب گزینه « اخذ فهرست سیستم ها اطلاعاتی » آیکون اتصال را انتخاب کنید. در صفحه ای که باز می شود، فهرست کتابهای امانی شما نمایش داده می شود. جهت آشنایی بیشتر با نحوه انجام این کار، لینک نحوه ی تمدید کتاب را مطالعه فرمایید.
  • 10- چه مداركي از كتابخانه به امانت داده نمي شود؟

    پایان نامه ها و كتابهاي مرجع كه در کتاب های فارسی با حرف م و در کتاب های لاتین با حرف R قبل از رده اصلي مشخص شده اند.
  • 11- در صورت مفقود شدن يا ناقص شدن كتب اماني چه بايد كرد؟

    ابتدا لازم است مراتب را سریعاً به بخش امانت کتابخانه اطلاع دهید. از زمان اعلام مفقودی به کتابخانه تا یک ماه فرصت تهیه کتاب و تحویل آن به کتابخانه وجود دارد. در صورت عدم جبران خسارت پس از گذشت یک ماه، علاوه بر تهیه کتاب، پرداخت جریمه نقدی نیز الزامی است. چنانچه امکان تهیه کتاب مورد نظر وجود ندارد (خارج از چاپ و نایاب است) جهت راهنمايي به بخش امانت كتابخانه مركزي مراجعه فرمائيد.
    * كتابخانه تا قبل از دريافت اصل كتاب گمشده، با امانت‌گيرنده تسويه حساب نخواهد كرد. بنابراين، ضروري است كه فرد امانت گيرنده در اسرع وقت مسئولين كتابخانه را از مفقودشدن كتاب مطلع سازد تا زمان لازم براي سفارش و تهيه كتاب مهيا باشد.
  • 12- كتاب امانت گرفته شده چگونه تمديد مي شود؟

    در صورت عدم تاخیر یا عدم رزرو کتاب، هر عضو می تواند کتاب را به مدت دو هفته دیگر تمدید نماید.
    با مراجعه به صفحه کتابخانه در سایت دانشگاه و لینک « جستجوی منابع کتابخانه »، با انتخاب آیکون سرویس های امانت در این لینک، نام کاربری (شماره دانشجویی) و کلمه عبور خود را وارد نموده و پس از انتخاب گزینه « اخذ فهرست سیستم های اطلاعاتی » آیکون اتصال را انتخاب کنید. در صفحه ای که باز می شود، فهرست کتابهای امانی شما نمایش داده می شود. پس از انتخاب کتاب مورد نظر، کلید تمدید را کلیک نمایید. جهت آشنایی بیشتر با نحوه انجام این کار، لینک نحوه ی تمدید کتاب را در صفحه کتابخانه ملاحظه فرمایید.
    * حداکثر تعداد تمدید برای هر مدرک 2 مرتبه تعیین شده است و پس از آن در صورت نیاز مجدد به تمدید کتاب، لازم است به بخش امانت کتابخانه مراجعه نمایید.
  • 13- آيا امكان جستجو يا رزرو كتاب به صورت غيرحضوري وجود دارد؟

    بله، امکان جستجو و رزرو کتاب به صورت غیر حضوری از طریق وب سایت کتابخانه وجود دارد. بدین منظور، با مراجعه به صفحه ی کتابخانه در سایت دانشگاه، لینک «جستجوی منابع کتابخانه » را انتخاب نمایید. پس از وارد شدن در این صفحه لینک جستجوی مخصوص میهمانان وجود دارد . پس از وارد شدن در این صفحه امکان جستجو در منابع فارسی و انگلیسی وجود دارد. کلیدواژه مورد نظر را جستجو می کنیم. ( برای آشنایی با نحوه جستجوی منابع، به لینک نحوه جستجوی کتاب در سایت کتابخانه مراجعه نمایید ). در فهرست نتایج جستجو می توان کتاب مورد نظر را رزرو کرد. جهت آشنایی بیشتر با نحوه انجام این کار، لینک نحوه ی رزرو کتاب در صفحه ی کتابخانه انتخاب شود. *هر کاربر می تواند 2 کتاب را رزرو نماید.
  • 14- چگونه ازبازگشت كتب رزروي خود مطلع گرديم؟

    از طریق نرم افزار کتابخانه با مراجعه به وب سایت کتابخانه یا کامپیوترهای مستقر در سالن کتابخانه و انتخاب گزینه سرویس های امانت، پس از وارد نمودن نام کاربری و کلمه عبور و انتخاب گزینه «اخذ فهرست سیستمهای اطلاعاتی» و دکمه «اتصال»، اطلاعات مربوط به امانت، رزرو و ... نمایش داده می شوند. با انتخاب آیکون «رزرو» می توانید وضعیت کتاب رزروی خود را مشاهده نمایید. عبارت «آماده امانت» نشانگر بازگشت کتاب رزروی شما می باشد.
  • 15- آیا امکان حذف رزرو وجود دارد؟


    بله. با انتخاب آیکون سرویس های امانت در لینک جستجوی منابع کتابخانه، نام کاربری ( شماره دانشجویی ) و کلمه عبور خود را وارد نموده، در صفحه ای که باز می شود بر روی آیکون رزرو کلیک کنید. آنگاه کلید حذف رزرو را انتخاب نمایید. توضیح بیشتر در لینک راهنمای رزرو و حذف رزرو وجود دارد.
  • 16- تسويه حساب با كتابخانه چگونه انجام مي گيرد؟

    الف. دانشجویان در پایان هر مقطع تحصیلی ونیز هنگام تغییر وضعیت تحصیلی نظیر،انتقال، انصراف و یا نظایر آن باید با مرکز اطلاع رسانی و کتابخانه مرکزی تسویه حساب کنند.
    ب. کارکنان رسمی،پیمانی و قراردادی که به سازمان دیگر منتقل، بازنشسته و بازخرید می شوند و یا به هر دلیلی به خدمت آنها پایان داده می شود، باید با کتابخانه مرکزی تسویه حساب کنند.

    * تسویه حساب با کتابخانه منوط به عودت کلیه کتاب های امانی و پرداخت جریمه دیرکرد کتاب می باشد. همچنین فارغ التحصیلان کلیه رشته ها در مقطع کارشناسی ملزم به ارائه CD پایان نامه خود حاوی فایل word و pdf و در مقطع کارشناسی ارشد ارائه یک نسخه از پایان نامه خود به همراه CD حاوی فایل Word و Pdf پایان نامه می باشند. جهت آشنایی با نحوه نگارش پایان نامه به لینک مربوطه در قسمت راهنماها در سایت کتابخانه مراجعه نمایید.
    تبصره: اعضای دارای کارت عضویت کتابخانه در هنگام تسویه حساب ملزم به تحویل کارت عضویت خود وگرفتن فرم تسویه حساب از کتابخانه می باشند.
  • 17- چگونه مي توانيم پايان نامه يا مشخصات كتاب مورد نظرخود را بيابيم ؟

    از طریق سایت خانه کتاب ایران www.ketab.ir و یا سایت کتابخانه ملی www.nlai.ir و سایت www.irandoc.ac.ir
  • 18- دستيابي به پايان‌نامه‌ها چگونه است؟

    امکان جستجوی پایان نامه ها در نرم افزار کتابخانه وجود دارد. پس از آن می توانید در داخل دانشگاه، از طریق نرم افزار کتابخانه دیجیتال، متن کامل پایان نامه را مطالعه کنید.
  • 19- دستورالعمل مربوط به پايان‌نامه‌ها چيست؟

    به شیوه نگارش پايان‌نامه‌ در قسمت راهنماها مراجعه نمایید.
  • 20- آيا كتابخانه به نشريات الكترونيكي هم دسترسي دارد؟

    بله ، در حال حاضر کتابخانه دانشگاه از طریق سایت SID( پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی) و Civilica (پایگاه مقالات کنفرانس های داخلی کشور ) به نشریات داخلی دسترسی دارد.
  • 21- پايان‌نامه‌هاي كشور را در كجا مي‌توانم جستجو كنم؟

    به این آدرس مراجعه کنید: www.irandoc.ac.ir
  • 22- مجموعه مقالات كنفرانس ها، همايش‌ها و كنگره‌ها را در كجا مي‌توانم بيابم؟

    به این آدرس مراجعه کنید: www.civilica.com
ارتباط با ما
   سوالی برایتان باقی مانده است؟
   شما می توانید با مراجعه به صفحه ارتباط با ما راه های
   ارتباطی برای برقراری با کارشناسان را مشاهده نمایید.